کد خبر: ۹۰۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 26 September 2020

 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ثبت محوطه‌های باستانی استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و گفت: بیش از ۳ هزار اثر تاریخی در استان شناسایی شده است.

محوطه باستانی در گیلان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ولی جهانی با بیان اینکه ۴۷۱ محوطه باستانی گیلان در فهرست آثار ملی کشور ثبت و ۳ هزار اثر تاریخی در استان نیز شناسایی شده است اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد از آثار تاریخی شناسایی شده این استان مربوط به اشیا و ابنیه‌های باستانی به ویژه گورستان‌های تاریخی است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در بحث شناسایی محوطه‌های باستانی در این استان نیز اطلاعاتی ارائه کرد و افزود: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ محوطه باستانی در  گیلان شناسایی شده است و این استان از حیث ثبت آثار تاریخی در کشور در جایگاه چهارم قرار دارد.

جهانی با تأکید بر اینکه استان گیلان در کنار بحث شناسایی محوطه‌های باستانی از لحاظ کاوش‌های باستان شناسی نیز از وضعیت نسبتاً خوبی برخوردار است عنوان کرد: گیلان مناطق و محوطه‌های باستانی زیادی دارد که اهمیت و شهرت جهانی و بین المللی دارند و از جمله آن‌ها می‌توان به گورستان‌های باستانی قلاکوتی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار